Muzik

19 Nisan 2016 Salı

DEMOKRATİK BİR SEÇİM HİKÂYESİ

Bugünlerde de herkes demokrasinin erdeminden söz ediyor. Çünkü seçime gidiyoruz. Demokrasilerde ana unsur seçimdir. Fakat ne demokrasi ne de uygulanmakta olan seçimler en ideal olan değildir. Gerçi daha iyisi de henüz icat edilmedi. O nedenle bununla yetinmek zorundayız. Açık konuşmak gerekirse halkın yönetim kalitesi o ülkede işleyen paranın izin verdiği kadardır.

Öğretmen Okulundayken 1966 öğrenci derneği seçimlerine başkan adayı olarak katılmıştım. Bağlı kollara gösterdiğim aday arkadaşlar okulun seçkin öğrencilerinden oluşuyordu. Seçim günü geldi çattı. Bizim gurup oylarını verdi işine gücüne döndü.

Öğleden sonra bir arkadaşım geldi, dedi ki;
“Rakibin başkan adayı oy pusulaları hazırlamış. Başkan olarak kendi adını başa yazıyor geri kalan kollara ait isimler senin gurubun. Gelenlerin eline tutuşturuyor ve o pusulaları sandığa attırıyor.”
“Olur mu öyle şey öğretmen olacak olan öğrenciler böyle bir şeyi kabul eder mi?” dedim.
“İstersen git de bak.”

Seçim sandığı müzik salonundaydı. Kalktık gittik. Rakip başkan beni görünce kaçtı. Peşine düşüp kavga edecek adam değildim. Seçim işlerinden sorumlu Sosyoloji hocamız vardı. Ona gittim. Olup biteni anlattım. Seçimlerin iptal edilmesini istedim.

“Biliyorsun” dedi. “Bu sene aldığımız karar gereği dileyen seçmen bir guruba oy vereceği gibi her iki guruptan dilediği kişilere de oy verebilir. Bu sene böyle bir karar aldık seneye değiştirebiliriz.”

Böyle bir kuralın varlığını o anda öğrendim.
Hoca ile tartışmak istemedim çünkü çok sıkışırsa not silahını kullanabilirdi.
Seçim sonunda benim gurubum kazandı ama başkan ben değildim.
Arkadaşlarım istifa edeceklerini söyleyince;
“Hayır” dedim. “Sorun çıkarırsanız hepimizi sınıfta çakarlar.”

Bir yıl sonra olayın aslını öğrendim; Eğitim Şefi solcu olduğumu düşünüyordu. Böyle bir yol ile beni saf dışı bırakmış oldu. Görece kendi sağcı hemşerisini seçtirmişti.

Demokrasi, en iyisi icat edilene kadar iyi bir sistemdir ama pek çok açık tarafı vardır.

                                                                   
                                                                                            01.06.2015 / Ankara

Hiç yorum yok: